spoon

Recent Recipes

Zupa szpinakowa i książka "Kuchnia dietetyczna".

1

Category :

Kilka dni temu kupiłam sobie genialną ksiażkę
w Empiku, nazywa się 1001 przepisów - Kuchnia dietetyczna.  
Ksiażka ma 400 stron i dużą ilość ciekawych przepisów. Najbardziej spodobały mi się pomysły na zupy np. zupa szpinakowa,
krem z marchwi i pomarańczy, z cukini i pora, dyniowa a
  także chłodniki np.  pomidorowo - truskawkowy i ogórkowy z kokosem.
W ksiażce znajdziemy przepisy na przystawki, sałatki i dania główne, a największą jej zaletą jest ładne wydanie z przepięknymi zdjęciami i prostymi przepisami,a cena nie przekracza 30 zł. :)


Ksiażka jest mała, dzięki czemu
 nosiłam ją w
torebce cały dzień i bardzo przydała mi się podczas robienia zakupów. :)
Gorąco polecam!

Wydawnictwo Olesiejuk, Tłumaczenie: Ewa Wolańska



Poniżej prezentuję inspirację z tej książki, czyli zupę szpinakową. Przepis trochę zmodyfikowałam, ponieważ nie dostałam w moim sklepie świeżego szpinaku, więc zastąpiłam go mrożonym, rozdrobnionym.

Składniki:

2 kostki bulionu warzywnego
3 marchewki
8 młodych ziemniaczków
4 ząbki czosnku
2 opakowania mrożonego szpinaku po 450g(kupiłam w Lidlu, taki prasowany, pyszny:))
100 g śmietany odtłuszczonej, jogurtu lub zwykłej 16%

Do 2,75 l wody wrzucamy 2 kostki bulionu, marchewki i ziemniaki oraz czosnek. 
Wszystko gotujemy, a następnie miksujemy blenderem. Wrzucamy szpinak, a gdy zupa trochę ostygnie dodajemy smietanę. Doprawiamy solą i pieprzem.

Wyszła świetnie i wygląda rewelacyjnie! :)



Dorota


1 komentarze:

cześć Dorotka! dziś mi się śniło, że jadłam szczawiową, więc to moze jakiś znak, żeby zrobić szpinakową? ;P

Prześlij komentarz