spoon

Recent Recipes

Full of green pasta.

1

Category :

Mój dzisiejszy obiad, kolejny robiony w ekspresowym tempie, ale mimo wszystko z sercem.
Muszę znaleźć więcej czasu na zrobienie czegoś bardziej wykwintnego, ale to dopiero w drugiej połowie czerwca, bo czasami zdarza się, że trzeba więcej czasu poświęcić na studiowanie i pracę niestety;).

Dzis zaprezentuje mój genialny sos, który dodaje często do różnego rodzaju potraw, a najczęściej do makaronu. Makaron miałam wyrzucić ze swojego menu, ale nie podołałam, jest zbyt dobry i pasuje do tylu  ciekawych składników!

Porcja dla 1 osoby:

250 g makaronu penne  (porcja dla naprawdę głodnego)
pomidor
















Sos:
 
1 natka pieruszki
1 ząbek czosnku
0,25 ml  oliwy z oliwek
0,25 ml wody
pieprz czonkowy - niezawodny
sól


 Gotujemy makaron bez soli, dlatego że łatwiej będzie regulować smak całej potrawy poprzez sól dodawaną do sosu.

Sos: Następnie wkładamy natkę pietruszki, wyciśnięty czosnek do naczynia, w którym będziemy blendować sos. Dolewamy wodę i oliwę z oliwek  do naczynia, dosypujemy szczyptę soli, trochę pieprzu czosnkowego i wszystko blendujemy, aż do uzyskania jednolitej masy.
Sos powinien być lekko słony i kremowy z aromatycznym zapachem pietruszki i małym akcentem czosnku.


Ugotowany, odcedzony makaron mieszamy w garnku z sosem, aby wytarzać go ze wszystkich stron, wtedy będzie zielony i bardzo ładny.:) A propos słowa wytarzać, to ulubione słowo mojej siostry, w kontekście kulinarnym :D.

Pomidora kroimy na drobne kawałki, jeżeli jest twardy, to radzę podsmażyć go z makaronem i sosem na patelni. Następnie układamy, go na talerzu.

Wyjątkowy smak tej potrawy ukryty jest w sosie, dlatego należy próbować go podczas robienia, czy nie jest zbyt mocno lub słabo słony.


 Polecam sos z makaronem do kuleczek mozzarelli zamiast pomidora :)

Mam nadzieję, że będzie Wam smakować!

Pozdrawiam,

Dorota

1 komentarze:

pyszne!
w weekend wypróbuje ten przepis! :)
Kasia

Ps. "wytarzać" <3

Prześlij komentarz