spoon

Recent Recipes

Delicious day.

2

Category :

Buenas noches :) 
Jak pisalam wcześniej, zaraz po obronie będę miała czas, żeby zająć się blogiem, dlatego jestem. 
Za Agę trzymamy  kciuki jeszcze tydzień, a później możecie spodziewać się dużej dawki przepisów:).
Dziś będzie ciasteczkowo. Pierwszą miła niespodzianką dla mnie po powrocie z egzaminu były przepyszne ciasteczka orkiszowe upieczone przez moją wspólokatorkę Magdę i Andresa. :D


"Dzień egzaminowy" był szczególnie ciekawy pod względem pyszności! 
Następnym punktem programu był makaron penne z sosem gorgonzola, szpinakiem i serkiem topionym oraz przepyszne delikatne włoskie wino, które bardzo dobrze komponowało sie ze smakiem serów. :)


 Pasqua Villa Borghetti Valpolicella Classico 2009 
Magda i Andres podczas włoskiej uczty. :)

Wieczorem byłam jeszcze na grillu ze stosunkowiczami (znajomymi z roku:)) u Martyny i musze przyznać, że jej pomysł z jeżem był znakomity. Gdyby ktoś nie widział, to jest to połowa arbuza. :)

Dziś rano robiłam ciasteczka z ciasta francuskiego, które cieszyły sie dużym powodzeniem w pracy.

Potrzebne składniki to:

2 ciasta francuskie - polecam ciasto z Lidla lub Biedronki:)

Farsz:
1 opakowanie sera feta
200 g szpinaku pure'e
2 duże łyżki śmietany 30%(można, ale nie trzeba)
2 duże ząbki czosnku
pieprz

Przygotowanie farszu:  Rozmrażamy szpinak, mieszamy na wolnym ogniu z fetą do momentu rozpuszczenia się sera. Doprawiamy czosnkiem i pieprzem, a także możemy zagęścić śmietaną. Ja odłożyłam farsz do ostygnięcia, aby składniki lepiej się połączyły i czosnek był bardziej wyczuwalny. Następnie wycinamy z ciasta kwadraty i nakładamy szpinak. Radzę uważać z ilością farszu, ponieważ ciasto może nie urosnąć.

Przystępujemy do lepienia ciastek. Najlepszym sposobem moim zdaniem, jest sklejanie  rogów ciasta, ale bardzo mocno i dokładnie,  a także delikatne zlepianie brzegów. W zasadzie pomysł ten zaczerpnęłam od koleżanek, które przekonały mnie, że efekt wtedy jest najładniejszy, ponieważ ciasto rozwija sie , jak kwiat. :)

Do piekarnika: wkładamy ciastka na 15-20 minut do rozgrzanego piekarnika na 180 stopni.




    Ciasteczka w wersji na słodko z powidłami, autorstwa Magdy. :)

A to wersja na słono ze szpinakiem.
Jutro wybieram się do Ptasiego Radia i obiecuję fotorelację. 
Dobranoc.
D. 
Biorę udział w rozdaniach u "Miya na diamentowej drodze buddyzmu" :)

http://miya-prywatnie.blogspot.com/2011/06/my-own-giveaway.html

http://miya-prywatnie.blogspot.com/2011/06/giveaway-part-ii.html

Aga

2 komentarze:

Dorcia jaka Ty piękna;)
my z rodzicami byliśmy w Mexicanie,ale o zdjęciach zupełnie zapomniałam:/

Kochana ja zrobiłam zdjęcia pierwszego dania, a potem też zapomniałam. Emocje po prostu :D. A w Mexicanie były 3 moje koleżanki z roku! :)
D.

Prześlij komentarz